Spring naar content

Aanvraag subsidie klimaatadaptatie (2)

Stap 1 van 9

• Zo werkt het

• Met dit formulier vraagt u een financiële bijdrage (subsidie) aan voor kosten die u heeft gemaakt om uw tuin of de buitenruimte (perceel) voor te bereiden op extreem weer. U kunt het formulier tussentijds opslaan en op een later moment verder invullen.
  • Voordat u begint

• De aanvrager is de persoon die op het aanvraagadres woont, er is gevestigd, er zeggenschap over heeft of namens de organisatie toestemming heeft de aanvraag te doen.
    • De subsidie is alleen bestemd voor aanvragers woonachtig of gehuisvest in gemeente Hoeksche Waard.
    • U logt in met DigiD. Inloggen via eHerkenning is nog niet mogelijk.
    • Velden met een * zijn verplicht.
    • Subsidie aanvragen is mogelijk voor klimaatadaptieve maatregelen gedaan vanaf 3 mei 2023.
    • Subsidie aanvragen is ook mogelijk voor klimaatadaptieve maatregelen gedaan voor 3 mei 2023 en waarvoor deze subsidie toen is aangevraagd en is afgewezen.
    • Aanvragen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen.
    • Alleen volledige aanvragen worden in behandeling genomen.
    • U krijgt een bevestiging van de aanvraag via e-mail.
    • Binnen 8 weken na aanvraag hoort u of en hoeveel subsidie u ontvangt.
  • Dit heeft u nodig

• Zorg dat u de volgende bijlagen digitaal klaar hebt staan voordat u begint met invullen. U kunt de bijlagen ook per post nazenden. Als u de bijlagen per post nastuurt, vermeld dan duidelijk uw naam, postadres en het adres waarvoor u de subsidie aanvraagt en stuur dit naar:

Gemeente Hoeksche Waard
    T.a.v. Team BBOR
    Sportlaan 22
    3299 XG Maasdam

• Bewijzen van de uitvoer en de kosten van de maatregelen. Bijvoorbeeld: de offerte van de opdrachtnemer en de e-mail waarin u de opdracht verleent, aankoopbewijzen en facturen van de uitgevoerde maatregelen.
    • Foto’s van uw tuin of de buitenruimte voor en na het nemen van de klimaatadaptieve maatregelen.
  • Privacy

• Bent u benieuwd hoe wij met uw gegevens omgaan? Lees dan onze privacyverklaring (link opent in nieuw venster).
  • Kunt u subsidie aanvragen?

• Einde formulier

• U kunt deze subsidie niet aanvragen. De subsidie kan alleen aangevraagd worden als de maatregelen al zijn uitgevoerd.
  • Voor dit onderdeel is verificatie van uw identiteit vereist. Bij gemeente Hoeksche Waard kunt u inloggen met DigiD. Voortaan kunt u met DigiD naar steeds meer overheidsinstellingen op internet. Wanneer u op de button van DigiD klikt, wordt u doorgestuurd naar de omgeving van DigiD. Nadat u bent ingelogd, wordt u automatisch teruggestuurd naar dit formulier.

DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.

Nog geen DigiD inlogcode?

Ga naar http://www.digid.nl om direct een DigiD inlogcode aan te vragen.

• Gegevens aanvrager

• Hoe wilt u bericht krijgen over uw aanvraag?
    Wilt u het antwoord op deze aanvraag graag per e-mail ontvangen of per post? Wilt u het per e-mail ontvangen, vul dan “Ja” in bij de vraag Digitaal antwoord. Let op, wij sturen u altijd een e-mail met een bevestiging van deze aanvraag. Controleer daarom goed of het ingevulde e-mailadres juist is.
  • Aanvraag

• Adres waarvoor de subsidie wordt aangevraagd
  • Maatregelen

(U kunt hier meerdere maatregelen aanvinken.)
  • Let op: om in aanmerking te komen voor subsidie voor de opvang van regenwater vangt u minimaal 300 liter (particulieren) of minimaal 2.000 liter (rechtspersonen) op.
    Bekijk hier de website van NK Tegelwippen. Let op, de site opent in een nieuw venster.
  • Plaats de cursor in het veld en typ de naam van de boom (of bomen) om te zoeken, selecteer vervolgens de bomen die u heeft geplant.
    Bekijk hier de volledige bomenlijst
  • Voer een getal groter dan of gelijk aan 5 in.
    Voer een getal groter dan of gelijk aan 5 (particulieren) of 25 (rechtspersonen) in.

De oppervlakte aan afgekoppeld dak, de oppervlakte waarbij dichte verharding is vervangen door waterdoorlatende oplossingen en de oppervlakte waar verharding is vervangen door groen telt u bij elkaar op. Voor deze maatregelen geldt dat ze bij elkaar opgeteld een minimale oppervlakte hebben van 5 m2 (particulieren) of 25 m2 (rechtspersonen).
  • Documenten

• U kiest ervoor om de bijlagen per post na te zenden. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, postadres en het adres waarvoor u de subsidie aanvraagt. Verzamel de volgende documenten:

• offertes van de opdrachtnemer(s)
    • akkoord op opdrachtverlening(en)
    • aankoopbewijzen en facturen
    • voor- en nafoto’s van de tuin en/of buitenruimte
    • overige documenten
    U stuurt deze vervolgens naar:

Gemeente Hoeksche Waard
    T.a.v. Team BBOR
    Sportlaan 22
    3299 XG Maasdam

• Sleep bestanden hierheen of
          Toegestane bestandstypen: jpg, pdf, png, Max. bestandsgrootte: 2 MB.
          • Sleep bestanden hierheen of
            Toegestane bestandstypen: jpg, pdf, png, Max. bestandsgrootte: 2 MB.
              Toegestane bestandstypen: jpg, pdf, png, docx, Max. bestandsgrootte: 2 MB.
              • Bankrekeningnummer (IBAN) waarop de subsidiebijdrage moet worden gestort.
              • Naam die bij het bankrekeningnummer hoort.
              • Beste {Voor- en achternaam aanvrager:4}

De subsidieaanvraag is door u ondertekend, klik op ‘Versturen’ om de aanmelding af te ronden.
              • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.